Om klubben

Vi er en hyggelig rideklub - placeret midt imellem Aalborg og Nibe i skønne omgivelser i St.Restrup tæt ved Herregården, og med let adgang fra Ny Nibevej. Vi har en stor dejlig ridehal og gode staldfaciliteter.

Rideskolen
Rideklubben og rideskolen har niveauinddelt undervisning. Vi opererer med 3 niveauer:

• Begynder
• Let Øvet
• Øvet

For hvert af de 3 niveauer er der defineret en række øvelser, som skal beherskes, før man kan rykke op til næste niveau. Det er rideinstruktøren der beslutter, hvornår en rytter er klar til at rykke op til et mere øvet hold eller skifte til et andet hold.

Rideskolen har udarbejdet en Velkomstfolder, som du vil få udleveret, første gang du skal ride.

Stald
I vores hyggelige stald har vi 24 bokse, hvor de 7 er udendørs bokse. Der er adgang til ridehallen fra stalden.
Vi har personale til at varetage de daglige gøremål i stalden.

Springbane
Springbanen er 55x100 med sandbund, der er indkøbt 11 nye spring i sommeren 2012, der er blevet lavet 11 sponsoreret spring, hvilket gør det muligt at lave mange forskellige kombinationer og sammensætninger

Dressurbane
Dressurbanen 20x60, der er indkøbt nyt hegn, samt bogstaver i sommeren 2017.

Ridehal
Ridehal 20x40, med barriere på den ene langside og barriere v. cafeteriet.

Cafeteriet
Cafeteriet er samlingssted for ryttere og forældre. Der er mulighed for selv at lave mad, kaffe m.m.

Baseret på frivilligt arbejde
Alt arbejde i klubben, med undtagelse af undervisning og staldens daglige drift, er ulønnet frivilligt arbejde. Dette gælder også bestyrelsesarbejde.